ATRIBUŢII GENERALE:
1. Acordă asistenţă medicală generală, profilactică şi curativă persoanelor private de libertate;
2. Acordă asistenţă medicală de urgenţă în caz de boală sau accident;
3. Asigură examenul medical al persoanelor private de libertate la primirea în unitățile penitenciare, transfer, liberare şi periodic;
4. Intră în relaţie contractuală cu CASAOPSNAJ, prin intermediul penitenciarului – spital coordonator, în vederea asigurării prescrierii medicale și a documentelor aferente sistemului asigurărilor sociale de sănătate;
5. Asigură demersurile necesare pentru internarea în spitale a persoanelor private de libertate, în situaţia în care nu are posibilităţi de diagnostic şi tratament, precum şi în caz de boli infecţioase pentru care internarea este obligatorie;
6. Asigură asistenţă medicală pentru persoanele private de libertate aflate în refuz de hrană sau în timpul executării unei măsuri disciplinare;
7. Sesizează medicul şef în cazul în care constată că persoanele private de libertate au fost supuse la tortură, tratamente inumane, degradante ori rele tratamente şi consemnează în fişa medicală constatările obiective şi declaraţiile acestora, pentru ca întocmirea documentelor necesare sesizării instituțiilor abilitate.
8. Face propuneri în vederea întocmirii necesarului de medicamente şi materiale sanitare pentru buna desfăşurare a activităţii medicale;
9. Face propuneri pentru folosirea fondurilor ce revin prin contractele pentru asistenţă primară;
10. Urmăreşte respectarea strictă a normelor de igienă în toate sectoarele unităţii şi la locurile de muncă; informează medicul şef şi propune măsuri de remediere a eventualelor disfuncţionalităţi;
11. Întocmeşte documentele necesare pentru Comisiile de expertiză pentru amânarea/întreruperea executării pedepsei pe motiv de boală şi participă la lucrările acestora, în calitate de reprezentant al ANP, în situaţia în care este desemnat de către conducerea unităţii;
12. Întocmeşte documentele medicale necesare prezentării persoanelor private de libertate în vederea încadrării într-un grad de handicap sau în vederea încadrării într-un grad de invaliditate;
13. Întocmeşte evidenţe statistice şi documente medicale;
14. Participă la comisiile în care este numit potrivit ordinelor Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
15. Răspunde de arhivarea documentelor medicale şi a fişelor medicale ale persoanelor private de libertate;
16. Răspunde de aplicarea dispozițiilor legale privind internarea bolnavilor în secția cu paturi
17. Colaborează cu directorul medical în vederea îndeplinirii indicatorilor medicali contractați cu CASAOPSNAJ pentru secția în care își desfășoară activitatea.
18. Controlează efectuarea investigațiilor prescrise, asigură și urmărește stabilirea diagnosticului, aplicarea corecta a indicațiilor terapeutice și hotărăște momentul externării
bonavilor
19. Împreună cu directorul medical organizează și răspunde de acordarea asistenței medicale în secție
20. Informează în scris, în cel mai scurt timp (sau de îndată) personalul de pază (șef tură și/sau șef serviciu SRAL), precum și personalul de reintegrare socială, pentru întreprinderea măsurilor ce se impun, dacă se constată la primirea unui deținut în unitate că acesta are risc de autoagresiune sau de suicid
21. Colaboreaza cu medicii altor secții și cu medicul din laborator în vederea stabilirii diagnosticului și aplicării tratamentului corespunzător
22. Asigură consultaţiile medicale de specialitate
23. Răspunde de completarea foilor de observatii clinice a bolnavilor în primele 24 de ore de la internare și de înscrierea zilnică a evoluției și tratamentului aplicat
24. Îndrumă direct activitatea personalului din secția unde își desfășoară activitatea.
25. Comunică zilnic medicului de gardă bolnavii care necesită supraveghere medicală deosebită.
26. Întocmeşte, semnează şi parafează condicile de prescripţii medicamente şi materiale sanitare completate în cadrul secţiei.
27. Supraveghează tratamentele executate de asistenţii medicali, iar în cazuri deosebite, le efectuează personal.
28. Prescrie medicaţia recomandată de medicul specialist în urma consultului interdisciplinar.
29. În situaţii bine întemeiate, propune transferul pacienţilor într-o altă secţie din spital.
30. Întocmeşte Bilet de internare pentru alte spitale sau tabele pentru consultaţii de specialitate
31. Întocmeşte reţetă medicală pentru medicamentele lipsă din farmacia unității
32. Întocmeşte Referatul medical în cazul pacienţilor decedaţi în cadrul secţiei.
33. Răspunde prompt la toate solicitările de urgenţă şi la consulturile din secţie şi din alte secţii şi colaborează cu toţi medicii din secţii şi laboratorul din spital, în interesul unei cât mai bune îngrijiri medicale a pacienţilor.
34. Întocmeşte formele de externare ale pacienţilor (scrisoare medicală, epicriză) în toate situaţiile (transfer, liberare, deces, etc.), în programul normal şi în gardă.
35. Întocmește documente specifice (adeverințe medicale, referate medicale, etc.), în programul normal și în gardă
36. Participă la rapoartele de gardă şi la şedinţele Consiliului medical
37. Informează pacientul cu privire la afecțiuni, tratament și prognostic
38. Întocmeşte orice act medical solicitat, în temeiul normativelor legale, în legătură cu pacienţii pe care îi are sau i-a avut în îngrijire.
39. Asigura modul de pastrare in sectie, pe timpul spitalizarii, a documentelor medicale intocmite in sectii.