Scopul general al funcţiei:
Participarea la
organizarea/petrecerea procesului de raționalizare
a cheltuielilor pe sectoarele selectate/identificate și la elaborarea/
pregătirea rapoartelor finale și prezentarea acestora conducerii Ministerului Finanțelor/Guvernului.
Sarcinile de bază
ale funcţiei:
1. Elaborarea/ajustarea metodologiei de
organizare și efectuare a analizei și raționalizării cheltuielilor publice. 2. Elaborarea planurilor de efectuare a
analizei și raționalizării cheltuielilor publice și coordonarea activității
grupurilor de lucru responsabile de analiza și raționalizarea cheltuielilor
publice. 3. Acordarea asistenței metodologice
grupurilor de lucru responsabile de analiza și raționalizarea cheltuielilor
publice. 4. Examinarea rapoartelor de activitate a
grupurilor de lucru responsabile de analiza și raționalizarea cheltuielilor
publice și a recomandărilor pentru valorificare în procesul CBTM.
|
Cerințe
specifice:
Studii: superioare, de licență sau echivalente, în domeniul bugetar-fiscal,
economiei.
Experienţă
profesională - minim 1 ani de experiență profesională în domeniul managementului finanțelor
publice.
Cunoaştințe:
Cunoașterea legislației
și altor acte normative în domeniu.
Cunoașterea
managementului finanțelor publice și planificării strategice.
Cunoașterea
procesului de elaborare a documentelor de politici, precum și a practicilor
pozitive în domeniu.
Cunoașterea
limbii engleze la nivel B1 sau a unei alte limbi de circulaţie internațională.
Cunoștințe de operare la
calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilități:
de
lucru cu informația, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză și
sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, mobilizare de sine și a echipei, soluționare
de probleme, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Cuantumul salariului brut:
14400 lei - 19527 lei
Bibliografie în
baza căreia vor fi formulate întrebări pentru proba scrisă și interviu la
funcția vacantă de consultant superior al Serviciului de raționalizare a
cheltuielilor din cadrul Direcției generale politici și sinteză bugetară
1. Legea
finanțelor publice și responsabilităților bugetar-fiscale nr.181/2014.
2. Legea nr.100/2017
cu privire la actele normative.
3. Legea
nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.
4. Hotărârea
Guvernului nr.610/2018 ”Privind aprobarea Regulamentului Guvernului”;
5. Hotarârea
Guvernului nr.386/2020 ”Cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea,
implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice”.
6. Hotărârea
Guvernului nr.696/2017 ”Cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului
Finanțelor”.
7. Ordinul
ministrului finanțelor nr.208/2015 privind Clasificarea bugetară.
8. Ordinul
ministrului finanțelor nr.209/2015 cu privire la aprobarea Setului metodologic
privind elaborarea, aprobarea și modificarea bugetului.