Scopul general al funcţiei:
1. Asigurarea monitorizării rezultatelor
activităţii economico-financiare a instituțiilor publice în care Ministerului Finanțelor are calitatea de
Fondator, precum și participarea la elaborarea și avizarea proiectelor de acte
normative/legislative în domeniul administrării activelor statului;
2. Examinarea demersurilor parvenite din partea
autorităților publice, agenților economici și societății civile care vizează
domeniul patronat, asigurarea elaborării avizelor pe marginea acestora.
Sarcinile de bază
ale funcţiei:
1. Efectuarea analizei economico-financiară a activității a
instituțiilor publice la autogestiune înființate în urma reorganizării
întreprinderilor de stat; 2. Participarea la elaborarea și avizarea proiectelor de acte
normative/legislative în domeniul administrării activelor statului; 3. Examinarea demersurilor parvenite din partea autorităților
publice, agenților economici și societății civile care vizează domeniul
patronat, asigurarea elaborării avizelor pe marginea acestora, precum și
acordarea asistenței consultative reieșind din domeniul de competență; 4. Participarea la seminare, şedinţe ale grupurilor de lucru
organizate în cadrul ministerului şi de alte organisme naţionale şi
internaţionale, legate de domeniul de referinţă;
Cerințe specifice: |
Cerinţe
specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente cu
profil economic.
Experienţă
profesională – cel puțin
1 an în domeniu economic, financiar.
Cunoştințe:
Cunoașterea
legislației și altor acte normative în domeniu.
Cunoașterea
managementului finanțelor publice și planificării strategice.
Cunoașterea
procesului de elaborare a documentelor de politici, precum și a practicilor
pozitive în domeniu.
Cunoașterea
limbii engleze la nivel B1 sau a unei alte limbi de circulaţie internațională.
Cunoștințe de operare la
calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilități:
de
lucru cu informația, monitorizarea, organizare, luare a deciziilor, analiză și
sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, mobilizare de sine și a echipei, soluționare
de probleme, comunicare eficientă, lucru în echipă.
Cuantumul
salariului brut: 14400 lei - 19527 lei
Bibliografie în
baza căreia vor fi formulate întrebări pentru proba scrisă și interviu la
funcția vacantă de consultant superior al Direcției monitorizarea activelor statului
1. Legea
finanțelor publice și responsabilităților bugetar-fiscale nr.181/2014.
2. Legea
nr.100/2017 cu privire la actele normative.
3. Legea
nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.
4. Hotărârea
Guvernului nr.610/2018 ”Privind aprobarea Regulamentului Guvernului”;
5. Hotarârea
Guvernului nr.386/2020 ”Cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea,
implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice”.
6. Hotărârea
Guvernului nr.696/2017 ”Cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului
Finanțelor”.
7. Legea nr.
29/2018 privind delimitarea proprietăţii publice.
8. Legea privind
administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice nr.121-XVI din
04.05.2007
9. Legea nr. 181/2014 finanţelor publice şi
responsabilităţii bugetar-fiscale.
10. Legea nr. 121/2007 privind administrarea şi
deetatizarea proprietăţii publice.
11. Legea nr.
1134/1997 privind societăţile pe acţiuni.
12. Legea nr.
246/2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală.
13. Hotărârea
Guvernului nr. 56 din 17 ianuarie 2018 pentru aprobarea Regulamentului privind monitoringul financiar
al autorităților publice la autogestiune, al întreprinderilor de stat/
municipale şi al societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar
public.
14. Hotărârea Guvernului nr. 110 din 23
februarie 2011, cu privire la unele aspecte ce ţin de repartizarea profitului
net anual al societăţilor pe acţiuni cu cotă de participare a statului şi al
întreprinderilor de stat.