Mobile menu
Profile

consultant principal al Direcției coordonare politici publice

Poziții disponibile: O poziție
266
0
FULL-TIME
Bănci & Finanțe & Asigurări
Ministerul Finantelor al  Republicii Moldova

a)                     Scopul general al funcției:

 

Contribuirea la îmbunătățirea procedurilor de elaborare, planificare, coordonare, monitorizare și evaluare a politicilor publice la nivelul Ministerului Finanțelor și a instituțiilor subordonate

 

b)                     Sarcinile de bază ale funcției:

1.       Elaborarea, analiza, evaluarea şi monitorizarea documentelor de politici publice pe domeniile de competenţă ale Ministerului Finanțelor;

2.       Analiza, monitorizarea, evaluarea şi raportarea implementării documentelor de politici publice naționale;

3.       Participarea la procesul de organizare, menținere, autoevaluare și raportare a sistemului de control intern managerial din cadrul ministerului;

4.       Contribuirea la raportarea executării deciziilor consemnate în procesele-verbale ale ședințelor Guvernului, ședințelor operative și de lucru organizate la nivel de Prim-ministru/Guvern/Parlament;

5.       Participarea la procesul de organizare, menținere, autoevaluare și raportare a sistemului de control intern managerial din cadrul ministerului;

6.       Asigurarea conlucrării în cadrul misiunilor de audit desfășurate de către Curtea de Conturi în minister;

7.       Expertizarea, elaborarea şi/sau avizarea proiectelor de acte normative din domeniile patronate de către direcție (politici publice).

 

 

Cerințe specifice:

 

Studii: Superioare, de licență sau echivalente în domeniul economiei, managementului, administrației publice, relațiilor economice, juridic;

           

Experiență profesională cel puțin 2 ani în domenii relevante funcției (administrație publică și/sau managementul finanțelor publice).

 

Cunoștințe specifice:

1.                      Cunoaşterea domeniului de planificare strategică, a procedurilor şi instrumentelor de analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor publice

2.                      Cunoașterea principiilor fundamentale de organizare şi funcţionare a administraţiei publice centrale de specialitate

3.                      Cunoaşterea limbii engleză la nivel intermediar (B1) (citit/scris/vorbit);

4.                      Cunoştinţe avansate de operare la calculator, aplicațiile Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint).

 

Consultant principal : Cuantumul salariului brut: 15990 lei - 19420  lei

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu  la funcţia vacantă de consultant principal

 

1.       Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

2.       Legea finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale nr.181/2014;

3.       Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern;

4.       Legea nr. 98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;

5.       Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;

6.       Legea nr. 260/2017 privind  organizarea  şi  funcţionarea Curţii de Conturi a Republicii Moldova

7.       Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

8.       Hotărârea Guvernului nr. 610/2018 pentru aprobarea Regulamentului Guvernului;

9.       Hotărârea Guvernului nr. 386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice;

10.   Standardele naţionale de control intern în sectorul public, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor nr.189/2015.

 

consultant principal al Direcției coordonare politici publice
Ministerul Finantelor al Republicii Moldova
  • Chișinău

Alte evenimente