a)
Scopul general al funcției:
Contribuirea la
îmbunătățirea procedurilor de elaborare, planificare, coordonare, monitorizare
și evaluare a politicilor publice la nivelul Ministerului Finanțelor și a
instituțiilor subordonate
b)
Sarcinile de bază ale funcției:
1.
Elaborarea, analiza, evaluarea şi monitorizarea
documentelor de politici publice pe domeniile de competenţă ale Ministerului
Finanțelor;
2.
Analiza, monitorizarea, evaluarea şi raportarea
implementării documentelor de politici publice naționale;
3.
Participarea la procesul de organizare, menținere,
autoevaluare și raportare a sistemului de control intern managerial din cadrul
ministerului;
4.
Contribuirea la raportarea executării deciziilor
consemnate în procesele-verbale ale ședințelor Guvernului, ședințelor operative
și de lucru organizate la nivel de Prim-ministru/Guvern/Parlament;
5.
Participarea la procesul de organizare, menținere,
autoevaluare și raportare a sistemului de control intern managerial din cadrul
ministerului;
6.
Asigurarea conlucrării în cadrul misiunilor de audit
desfășurate de către Curtea de Conturi în minister;
7.
Expertizarea, elaborarea şi/sau avizarea proiectelor de
acte normative din domeniile patronate de către direcție (politici publice).
Cerințe
specifice:
Studii: Superioare, de licență sau echivalente în domeniul economiei,
managementului, administrației publice, relațiilor economice, juridic;
Experiență profesională
– cel puțin 2 ani în domenii relevante funcției (administrație
publică și/sau managementul finanțelor publice).
Cunoștințe specifice:
1.
Cunoaşterea domeniului de planificare
strategică, a procedurilor şi instrumentelor de analiză, monitorizare şi
evaluare a politicilor publice
2.
Cunoașterea principiilor fundamentale de
organizare şi funcţionare a administraţiei publice centrale de specialitate
3.
Cunoaşterea limbii engleză la nivel
intermediar (B1) (citit/scris/vorbit);
4.
Cunoştinţe avansate de operare la calculator,
aplicațiile Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint).
Consultant
principal : Cuantumul salariului brut: 15990 lei - 19420 lei
Bibliografia în
baza căreia vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu la funcţia vacantă de consultant principal
1. Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul
funcţionarului public;
2. Legea finanțelor publice și responsabilității
bugetar-fiscale nr.181/2014;
3. Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern;
4. Legea nr. 98/2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
5. Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
6. Legea nr. 260/2017 privind
organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi a Republicii
Moldova
7. Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a
prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul
funcţionarului public;
8. Hotărârea Guvernului nr. 610/2018 pentru aprobarea Regulamentului
Guvernului;
9. Hotărârea Guvernului nr. 386/2020 cu privire la planificarea, elaborarea,
aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici
publice;
10. Standardele naţionale de control intern în sectorul public, aprobate prin
Ordinul ministrului finanțelor nr.189/2015.