Scopul general al
funcţiei:
Participarea în procesul de
elaborarea și promovarea a politicii statului în domeniul achizițiilor publice,
precum și la avizarea proiectelor de acte legislative care vizează domeniul
achizițiilor publice.
Sarcinile de bază
ale funcţiei:
1. Participarea la elaborarea și
promovarea politicii statului în domeniul achizițiilor publice.
2. Participarea la întreprinderea măsurilor
ce se impun în vederea implementării Acordurilor internaționale în domeniul
achizițiilor publice la care Republica Moldova are calitate de membru.
3. Pregătirea avizelor la proiectele
de acte legislative și normative ce vizează domeniul achizițiilor publice
elaborate de alți actori, care potrivit cadrului legal au drept la inițiativă
legislativă.
4. Elaborarea răspunsurilor și/sau
avizelor, după caz, participarea la elaborarea acestora, în urma examinării
demersurilor parvenite din partea autorităților publice centrale și locale,
agenților economici și societății civile, care vizează domeniul achizițiilor
publice.
5. Acordarea asistenței consultative
reieșind din aspectele legislative aferente domeniului achiziții publice.
Cerințe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil
în domeniul economie și/sau juridice.
Experienţă
profesională –
cel puțin 1 an în domeniu.
Cunoștințe:
Cunoaşterea limbii engleze la nivel B1.
Cunoştinţe de operare la calculator: MS Office
(Word, Excel, PowerPoint, Visio, etc) Internet. Cunoașterea
instrumentelor/editorilor grafici se va considera un avantaj.
Abilități: de lucru cu informația, capacitatea de extrapolare
a prevederilor cadrului normativ în activitatea de bază, planificare,
organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor,
argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine, soluționare
de probleme, comunicare eficientă.
Aptitudini/comportament: respect față de
oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate,
disciplină, responsabilitate, punctualitate, rezistentă la efort şi stres,
tendință spre dezvoltare profesională continuă, spirit de echipă.
Bibliografia în baza căreia
vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu la funcţia vacantă de consultant superior al Direcției achiziții publice
1. Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative.
2. Legea finanțelor publice și responsabilității
bugetar-fiscale, nr.181/2014.
3. Legea nr.158/2008 cu privire la funcţia publică şi
statutul funcţionarului public.
4. Legea nr. 131/2015
privind achiziţiile publice.
5. Hotărârea Guvernului nr.696/2017 cu privire la
organizarea și funcționarea Ministerului
Finanţelor.
6. Hotărârea Guvernului
nr.10/2021 privind aprobarea Regulamentului cu privire la activitatea grupului
de lucru pentru achiziţii.
7. Hotărârea Guvernului nr.599/2020
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la achizițiile publice folosind
procedura de negociere.
8. Hotărârea Guvernului nr.
638/2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achiziţiile publice de
lucrări.
9. Hotărârea Guvernului nr.
694/2020 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la acordul-cadru ca
modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice.
10. Hotărârea Guvernului
nr.778/2020 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la întocmirea și
păstrarea dosarului achiziției publice.