a)
Scopul general al funcţiei:
Participarea în cadrul procesului de elaborare,
promovare și perfecționare a politicii statului în domeniul atragerii,
implementării, monitorizării și evaluării asistenței externe la nivel național.
b)
Sarcinile de bază ale funcţiei:
1.
Implicarea în
procesul negocierii și promovării programelor de asistență externă destinate
susținerii bugetului de stat, dar și proiectelor intersectoriale.
2.
Asigurarea
elaborării Raportului anual privind asistența externă recepționată de către
Republica Moldova conform bunelor practici și prevederilor cadrului național,
dar și altor documente, chestionare conform standardelor internaționale în
domeniu.
3.
Asigurarea
examinării, generalizării și monitorizării propunerilor de proiecte
intersectoriale de asistență externă.
4.
Avizarea
proiectelor de acorduri de asistență externă și documentelor de proiect/program
aferente conform rigorilor cadrului normativ în domeniu.
5.
Asigurarea
documentării, descrierii și actualizării permanente a proceselor de bază în
cadrul Direcției, inclusiv oferirea suportului strategic și operațional
conducerii Serviciului/Direcției.
Cerințe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau
echivalente, preferabil în domeniul relaţiilor economice internaţionale,
finanţe sau economie. Cursuri de perfecţionare profesională în domeniul
asistenţei externe şi interacţiunea acesteia cu politicile macro.
Aspecte cognitive:
- cunoaşterea cadrului normativ aferent domeniului
asistenței externe;
- cunoaşterea domeniului asistenţei externe/cooperării pentru dezvoltare;
- cunoaşterea politicilor şi
procedurilor eficiente de coordonare, monitorizare și evaluare a asistenţei
externe;
- cunoaşterea limbii engleze
la nivel B1 şi a unei limbi de circulaţie internaţională (franceza, spaniola,
germana, etc.) la nivel B1;
- cunoştinţe de
operare la calculator: MS Office (Word, Excel, PowerPoint, etc) Internet. Cunoașterea instrumentelor/editorilor grafici se va
considera un avantaj.
Experienţă
profesională – cel
puțin 2 ani în domeniul coordonării asistenţei externe sau alt domeniu
relevant.
Abilități: aptitudine
de lucru cu informația, planificare, organizare, analiză şi sinteză, elaborare
a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de
sine, soluționare de probleme, comunicare eficientă, gândire critică, cooperare
cu subdiviziunile MF și alte autorități/organizații, etc.
Aptitudini/comportament: profesionalism, respect față de
oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate,
disciplină, responsabilitate, punctualitate, rezistență la efort şi stres,
tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, spirit de echipă.
Bibliografia
în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi
interviu la funcţia vacantă de consultant principal
al Serviciului monitorizare și evaluare din cadrul Direcției asistență externă
1. Legea nr.181/2014 privind
finanțele publice și responsabilității bugetar-fiscale.
2. Legea nr. 595/1999
privind tratatele internaționale ale Republicii Moldova.
3.Legea nr.100/2017cu privire la
actele normative.
4. Legea nr.158/2008 cu privire
la funcția publică și statutul funcționarului public
5. Hotărârea Guvernului nr.
377/2018 cu privire la reglementarea cadrului instituțional şi mecanismului de
coordonare şi management al asistenței externe.
6. Hotărârea Guvernului nr.
696/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanțelor.
7.Raportul privind asistența
externă acordată Republicii Moldova în anul 2021 (accesibil la următorul link: https://mf.gov.md/ro/content/rapoarte-0).
8.Alte documente publice ale OECD privind asistența
oficială pentru dezvoltare și finanțarea dezvoltării (www.oecd.org).