a)
Scopul general al funcţiei:
Participarea în procesul de monitorizare și
promovare a programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională la
nivel național, dar și altor proiecte/programe regionale, după caz.
b)
Sarcinile de bază ale funcţiei:
1.
Asigurarea întreprinderii măsurilor necesare pentru acordarea suportului
beneficiarilor/partenerilor proiectelor finanțate în cadrul programelor de
cooperare transfrontalieră și transnațională.
2.
Asigurarea evidenței și vizibilității programelor de
cooperare transfrontalieră și transnațională, dar și altor proiecte/programe
regionale la nivel național.
3.
Asigurarea secretariatului
Grupului Național de Coordonare a programelor de cooperare transfrontalieră și
transnațională.
4.
Asigurarea încheierii și punerii în aplicare a Acordurilor de Finanțare
aferente programelor regionale, dar și documentelor aferente, inclusiv contractelor
de asistență tehnică.
Cerințe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul
relaţiilor economice internaţionale, finanţe sau economie. Cursuri de
perfecţionare profesională în domeniul asistenţei externe şi interacţiunea
acesteia cu politicile macro.
Aspecte cognitive:
Cunoaşterea
cadrului normativ aferent domeniului asistenței externe;
Cunoaşterea
procedurilor naționale de coordonare a asistenței externe;
Cunoaşterea
limbii engleze la nivel cel puțin B1 şi a unei limbi de circulaţie
internaţională (franceza, spaniola, germana, etc.) la nivel B1;
Cunoştinţe de operare
la calculator: MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Visio, etc) Internet. Cunoașterea instrumentelor/editorilor grafici se va
considera un avantaj.
Experienţă
profesională – cel
puțin 1 an în domeniu coordonării
asistenţei financiare externe.
Abilități:
Aptitudine de lucru cu informația, planificare, organizare, luare a
deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare,
prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine, soluționare de probleme,
comunicare eficientă.
Aptitudini/comportament:
Profesionalism, respect față de
oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate,
disciplină, responsabilitate, punctualitate, rezistentă la efort şi stres,
tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, spirit de echipă.
Bibliografia
în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu la funcţia vacantă de consultant superior
al Secției cooperare regională din cadrul Direcției asistență externă
1. Legea nr.181/2014 privind
finanțele publice și responsabilității bugetar-fiscale;
2. Legea nr. 595/1999
privind tratatele internaționale ale Republicii Moldova;
3.Legea nr.100/2017cu privire la
actele normative;
4. Legea nr.158/2008 cu privire
la funcția publică și statutul funcționarului public
5. Hotărârea Guvernului nr.
696/2017 cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanțelor
6. Regulamentul Comisiei Europene nr. 1059/2021 privind
dispoziții specifice pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană
(interregională) sprijinit de Fondul European de dezvoltare regională și de
instrumentele de finanțare externă.
9. Raportul privind asistența externă
acordată Republicii Moldova (capitolul cooperare transfrontalieră și
transnațională: https://mf.gov.md/sites/default/files/Raport%20ODA%202021.pdf).