Mobile menu
Profile

Consultant principal al Secției coordonarea politicilor bugetare din cadrul Direcției politici și sinteză bugetară (FP 39)

Poziții disponibile: O poziție
203
0
FULL-TIME
Bănci & Finanțe & Asigurări
Ministerul Finantelor al  Republicii Moldova

Scopul general al funcţiei:

 

Participarea la organizarea/petrecerea  procesului de analiză pe sectoarele selectate/identificate și la elaborarea/ pregătirea rapoartelor finale și prezentarea acestora conducerii Ministerului Finanțelor/Guvernului.

 

Sarcinile de bază ale funcţiei:

 

    1. Asigurarea elaborării, promovării și perfecționării cadrului normativ privind organizarea si petrecerea procesului de raționalizare a cheltuielilor publice.

     2. Asigurarea suportului metodologic autorităților publice/grupurilor de lucru sectoriale    constituite în vederea eficientizării cheltuielilor publice.

     3.Analizarea cheltuielilor publice pe domeniile selectate în vederea prioritizarii și eficientizării alocării acestora prin înaintarea propunerilor de reîncadrare a acestora de la sectoare cu prioritate redusă la sectoare cu prioritate mare.

    4. Efectuarea analizelor de comun cu grupurile de lucru sectoriale constituite si întocmirea situațiilor comparative privind stabilirea eficienței cheltuielilor publice sectoriale si pe elementele componente ale acestora, pentru încadrarea acestora în procesul bugetar.

    5. Participarea la elaborarea de propuneri/măsuri de eficientizare a cheltuielilor publice și a rapoartelor pe domeniile selectate, pe care le prezintă, spre aprobare, conducerii Ministerului Finanțelor.

   6. Elaborarea materialelor solicitate/necesare pentru ședințe/întrevederi pe domeniul raționalizării cheltuielilor publice.

 

Cerinţe specifice:

Studii: superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul bugetar-fiscal.

Experienţă profesională - minim 2 ani de experiență profesională în domeniul managementului finanțelor publice.

Cunoaştințe:

Cunoașterea legislației și altor acte normative în domeniu.

Cunoașterea managementului finanțelor publice și planificării strategice.

Cunoașterea procesului de elaborare a  documentelor de politici, precum și a practicilor pozitive în domeniu.

Cunoașterea limbii engleze la nivel B1 sau a unei alte limbi de circulaţie internațională.

Abilități: de lucru cu informația, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză și sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire,  mobilizare de sine și a echipei, soluționare de probleme, comunicare eficientă, lucru în echipă.

 

Bibliografie în baza căreia vor fi formulate întrebări pentru proba scrisă și interviu la funcția vacantă de consultant principal al  Secției coordonarea politicilor bugetare din cadrul Direcției politici și sinteză bugetară

 

1.      Legea finanțelor publice și responsabilităților bugetar-fiscale nr.181/2014.

2.      Legea nr.100/2017 cu privire la actele normative.

3.      Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.

4.      Hotărârea Guvernului nr.610/2018 ”Privind aprobarea Regulamentului Guvernului”;

5.   Hotarârea Guvernului nr.386/2020 ”Cu privire la planificarea, elaborarea, aprobarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea documentelor de politici publice”.

6.      Hotărârea Guvernului nr.696/2017 ”Cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor”.

7.      Ordinul ministrului finanțelor nr.208/2015 privind Clasificarea bugetară.

8.      Ordinul ministrului finanțelor nr.209/2015 cu privire la aprobarea Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea și modificarea bugetului.

 

 

Consultant principal al Secției coordonarea politicilor bugetare din cadrul Direcției politici și sinteză bugetară (FP 39)
Ministerul Finantelor al Republicii Moldova
  • Chisinau

Alte evenimente