Profi

  • Industrie: Retail & FMCG
  • Oraș: Timișoara, Timiș
  • Adresa: Calea Sever Bocu nr. 31
  • Telefon: 0728729257

Cu mândrie, despre Profi

Lantul de magazine PROFI Romania este detinut de Polish Enterprise Fund VI (PEF VI), un fond de private equity administrat de Enterprise Investors (EI).

 

Un pas hotărâtor s-a făcut la sfârşitul anului 2009, când afacerea PROFI din România, constituită din 67 de magazine, a fost achiziţionată integral de Enterprise Investors (EI). Această acțiune s-a finalizat în martie 2010

 

De acum separată de magazinele din Belgia și Ungaria, și bucurându-se atât de forța financiară a celor de la EI, cât și de planurile proprii de creștere foarte ambițioase, rețeaua magazinelor PROFI reunite în cadrul companiei PROFI Rom Food SRL. a început să se extinda într-un ritm până atunci nemaiîntâlnit în retailul românesc.

 

În primul an de după preluare au fost inaugurate 26 de magazine, ceea ce a determinat reputata publicație de afaceri Ziarul Financiar să califice PROFI drept lanțul de retail modern din România cu cea mai agresivă extindere în 2011. De atunci, ritmul dezvoltarii s-a intensificat considerabil. Daca la sfarsitul anului 2012 PROFI număra deja 149 de magazine, pentru 2016 își propune să se apropie cât mai mult de cifra de 500 de unități.

 

Aproximativ jumătate de milion de clienți calcă pragul magazinelor PROFI în fiecare zi pentru a se bucura de cele peste 5000 de produse oferite de acestea, multe dintre ele la unele dintre cele mai bune prețuri de pe piață. PROFI încurajează producția locală, aproximativ 80% din sortimentația PROFI fiind produsă în România.

 

Succesul PROFI se datorează într-o măsură considerabilă și numărului din ce in ce mai mare de branduri proprii care tind să se apropie de 20% din totalul produselor.

 

Acționând într-un mediu economic foarte competitiv, în care granițele tradiționale dintre magazinele discount, supermarketuri și hipermarketuri devin tot mai puțin relevante, magazinele PROFI se remarcă printr-un model de afaceri propriu, un mix de produse de calitate, promoții atrăgătoare, prospețime și accesibilitate, toate în imediata proximitate a clienților lor.

 

Rețeaua este prezentă în toate cele 41 de județe și municipiul București, operând cu magazine în format Standard, City și Loco, acesta din urmă fiind formatul in care PROFI, primul retailer care se adrezează consecvent zonelor rurale, se prezintă în astfel de zone. Cu peste 9000 de angajați la începutul lui 2016, la care se vor adauga încă cel puțin 2000 pâna la sfârșitul anului, PROFI reprezinta unul dintre marii angajatori din România.

 

Luna decembrie a anului 2013 a adus la Bucuresti cel mai ambitios si spectaculos proiect al retailer-ului, un proiect unic in lume – PROFI Ice Store - primul magazin alimentar din gheata din lume. Constructia de gheata amplasata in Piata George Enescu (langa Ateneul Roman) s-a bucurat de un real succes in randul vizitatorilor in perioada 6 – 24 decembrie, atat cat a functionat si a depasit cu mult granitele tarii, ajungand sa fie mediatizat pe toate meridianele globului. În vara lui 2015, PROFI a sărbătorit inaugurarea celui de al 300-lea magazin al său ridicând pentru câteva zile Orașul PROFI în Timișoara, și se pregătește să marcheze răsunător și viitoarele magazine cu numerele 400 și 500, nu peste mult timp.

 

Totodată, magazinele PROFI acționează ca un bun vecin care își asumă un rol social. PROFI a campania “Profi te premiază!”, acțiune în care compania și partenerii săi au investit peste un milion și jumătate de euro pentru a dota aproape 400 de școli cu 5381 de calculatoare legate în rețea, și alte 226 de școli cu tot atâtea videoproiectoare. Campania a fost desfășurată de-a lungul a trei ani consecutivi – 2011, 2012, 2013, si a avut Ministerul Educației Nationale ca partener. În următorii doi ani, 2014 și 2015 o nouă campanie, mai amplă, intitulată “Împreună cu tine, PROFI salvează destine”, s-a desfașurat în parteneriat cu zeci de ONG-uri, contribuind la reabilitarea unor spitale de copii, la desfășurarea unor misiuni medicale prin care zeci de copii au fost operați pe cord, la instruirea unor familii foarte nevoiașe din nordul țării, cărora li s-au oferit si animale domestice astfel încât să își poată asigura hrana și să ducă un trai decent, sau la ajutorarea copiilor care suferă de autism. 

 

O comunicare inovatoare în domeniile marketing și PR fac din PROFI o companie care îmbogățește și patrimoniul cultural românesc. Spre exemplu, în septembrie 2011, PROFI l-a invitat pe Manfred Stader, unul din marii pictori 3D ai lumii, care a amplasat una dintre lucrările sale stradale în fața magazinului PROFI din Bulevardul Libertății, în București. Lucrarea a fost foarte apreciată atât de presă, cât și de publicul larg. Lucrarea a fost apoi reamplasată în 2012 în Brașov, spre satisfacția locuitorilor acestui oraș.

 

PROFI a dat un impuls și industriei publicitare prin introducerea unor idei proaspete și puternice care generează numeroase discuții și recunoașterea brandului.

 

Iar nu în cele din urmă, în 2012, a fost inaugurat un birou PROFI la Cracovia, în Polonia, cu intenția de a plasa compania pe o poziție concurențială mai bună, prin posibilitatea de a oferi clienților din România produse poloneze de calitate, la prețuri mai mici. Aceasta se  realizează prin utilizarea vastelor contacte și know-how-ului acumulate de companie, precum și prin importanta sustinere financiară de care se bucură PROFI.